Sıfırıncı Sıra

Sıfırıncı Sıra

Sıfırıncı Sıra nedir?

Sıfırıncı sıra, position zero Featured Snippets, bir diğer deyişle öne çıkan snippet olarak da bilinir. Basitçe Google’da arama yapıldığında arama sonuçlarının üst kısmında kutu içerisinde çıkan arama sonuçlarıdır. Eğer Google ya da herhangi bir arama motorunu sıklıkla kullanıyorsanız, ne olduklarını fark etmeseniz bile, sıfırıncı sıra içerikleri ile bir çok kez karşılaşmışsınızdır. Basitçe açıklamak gerekirse, arama sonuçlarının en üstünde görünen bilgi ve websitesi bağlantılarıdır. Sıfırıncı sıra, Google sıralamalarında da önemli bir yer tutar. İçeriğin bir özeti bu küçük kutu içerisinde arama sonuçlarında görüntülenir. Bu içeriklerin değerlendirilme aşamasında, içeriklere müdahale etmek mümkün değildir. Sıfırıncı sıradaki içeriklerde değişiklik yapılamadığı gibi, bu içeriklere herhangi bir ekleme ya da çıkarma işlemi de yapılamamaktadır. Sıfırıncı sıradaki içerikler tamamen Google’a aittir.

Sıfırıncı sıranın önemi nedir?

Sıfırıncı sıranın önemi aslında tanımında saklıdır. Günümüz araştırmacıları ilk olarak sıfırıncı sıradaki sayfaları tercih ediyorlar. Kullanıcılar Google’a bir soru sorduklarında, ilk çıkan bağlantı veya cevap sıfırıncı sıra olarak bilinir. Site trafiğinin artmasına, ziyaretçi ve tıklanma sayılarının yükselmesine, sitenin erişilebilirliği ve tanınırlığının artmasına yardımcı olur.

Sıfırıncı sıra, kullanıcılarıın arama yaptıkları sorunun cevabını dolayısı ile aradıkları bilgiye çok daha hızlı bir şekilde ulaşmalarını sağlar.  En çok görüntülenme ve tıklanmayı da bu sayfalar alır. Çünkü kullanıcılar bu sayfalara güvenirler. Sıfırıncı sıranın önemi bu güven duygusunu sağlamasıdır.

Arama sonucunda sıfırıncı sıraya çıkmak ve mümkün olduğunca çok arama sorgusunda görünmek doğal olarak oldukça istenilen bir sonuçtur. Sınırsız sayıda işletme ve girişimcinin potansiyel müşterilerine mesajlarını iletmek istedikleri günümüzde ekonomik büyümenin en önemli araçlarından biri yine sıfırıncı sıradır. Sfırıncı sıra, çağdaş pazarlamanın önemli bir parçasıdır.. Sıfırıncı sıranın önemi kullanıcıları ve müşterileri doğrudan sitenize ve bilgilerinize yönlendirmesi ve rakiplerinizin sitelerine girmelerini engellemesidir.

sıfırıncı sıra, Featured Snippets, Featured Snippets nedir, sıfırıncı sıra nedir, sıfırıncı sıraya çıkma

Sıfırıncı sıra, position zero Featured Snippets, bir diğer deyişle öne çıkan snippet olarak da bilinir. Basitçe Google’da arama yapıldığında arama sonuçlarının üst kısmında kutu içerisinde çıkan arama sonuçlarıdır. Eğer Google ya da herhangi bir arama motorunu sıklıkla kullanıyorsanız, ne olduklarını fark etmeseniz bile, sıfırıncı sıra içerikleri ile bir çok kez karşılaşmışsınızdır. Basitçe açıklamak gerekirse, arama sonuçlarının en üstünde görünen bilgi ve websitesi bağlantılarıdır.

Sıfırıncı Sıraya Nasıl Çıkılır?

Sıfırıncı sıraya çıkmanın en kolay yolu nedir? SEO. Çünkü SEO, Google gibi büyük arama motorlarının algoritmalarının, internette gezinen meraklı kullanıcıları sizin içeriklerinize yönlendirmesine yardımcı olur. İçerikleri optimize etmenin birden çok yolu vardır. Bu yöntemler arasında modası geçmiş tarih olmuş yöntemler de vardır.

Örnek olarak içeriğinizi tek bir kelimeye ya da arama terimine odaklamak, eskiden sıfırıncı sıraya çıkmak için oldukça kullanılan bir stratejiydi. Ancak algoritmaların çalışma şeklinin zamanla değişmesinden ötürü, günümüzde pek kullanılan bir yöntem değildir.

Sıfırıncı sıraya çıkmak için bu tür eskimiş yöntemleri kullanmaktan ve küçük işletmelerin dijital ortamda sıklıkla yaptığı hatalardan kaçınmak için, biraz zaman harcamalı ve araştırma yapmalısınız. İçeriğinizi ön plana çıkarmak ve göze çarpmasını sağlamak için dijital uzmanlıktan çok daha fazlasına ihtiyacınız vardır. Tek yapmanız gereken, önceden önlenebilecek basit hatalardan ve sıklıkla yapılan yanlışlardan kaçınmak için araştırma yapmaktır.

Kulağa ne kadar acımasız gelirse gelsin bir sonraki adım, rakiplerinizin tekniklerini gözlem altına almak ve sıfırıncı sırayı onlardan alıp yerinize kendi içeriklerinizi koymaktır. Piyasanın kurtlar sofrası olduğu günümüzde, işletmenizin kalabalıktan sıyrılmak ve dikkatleri üzerinize çekmek için gerekli olan her şeyi yapmanız gerekecektir. Kullanıcıları rakip sitelere yönlendiren sıfırıncı sıra içeriklerini bulmak ve yerlerini almak 21. Yüzyıl ekonomisinde elde edilebilecek çok büyük bir başarıdır. Rakiplerinizin o çok güvendikleri sıfırıncı sıra içeriklerini hedef alarak, sıfırıncı sıraya çıkarak kullanıcıları onların sitelerinden kendi ürün ve hizmetlerinize çekerek kendi pazar payınızı inşa etmiş olursunuz.

Rakiplerinizden Sıfırıncı Sırayı Çalmak

Rakiplerinizden “sıfırıncı sırayı çalmak” terimi sizi rahatsız etmesin. Herşeyden önce, fiilen, yasadışı anlamda hiçbir şeyi çalmıyorsunuz. Dahası, günümüz pazarında rakiplerinizi geçmek, herkesin bildiği gibi, başarının gerekli ve zorunlu bir parçası. Bu durumu, sadece en üst sıradaki içeriklerin, en çok tıklanma ve görüntülenmeyi aldığı çağdaş pazarlamanın doğasının doğal bir sonucu olarak görmelisiniz.

Sıfırıncı sırayı çalmanın bir yolu sektördeki diğer firmaların sosyal medya gönderilerine odaklanmaktır. Bu gönderilerde çoğunlukla onların reklam kampanyalarına ait viral içerikler vardır.

Yapmanız gereken bir diğer şey ise SEMrush gibi bir hizmetten faydalanmaktır. Rakiplerinizin site analizlerine göz atmak için sitelerinin URL’lerini girmeniz yeterli olacaktır.

“Organik Araştırma” sekmesine girdikten sonra “Pozisyon” yazısına tıklayarak, rakiplerinizin kendi sitelerine trafik çekmek için kullandıkları anahtar kelimeleri görüntüleyebilirsiniz.

Eğer yükselen rakibinizin başarısını yakalamak ve geçmek istiyorsanız, sıfırıncı sırayı çalmak için ilk aşamalarda bu dili mümkün olduğunca taklit etmelisiniz.

Yorumlarınız

WhatsApp chat