Meta Etiketler Ve Tıklanma Sayıları

Meta Etiketler Ve Tıklanma Sayıları

Meta açıklama etiketi, Nitelik odaklı, UPS odaklı, Soru Odaklı, Amaç Odaklı, Harekete geçirme odaklı, teklif odaklı, güçlü kelime odaklı, özel karakter odaklı, çözüm odaklı,

Birçok şirket ve web sitesi, dikkatlice, arama motorlarından gelen tıklama oranlarını büyük ölçüde artıracak açıklamalar hazırlıyorlar.

Meta açıklama etiketleri, gönderinizi açıklamalıdır. Birçok şirket ve web sitesi, dikkatlice, arama motorlarından gelen tıklama oranlarını büyük ölçüde artıracak açıklamalar hazırlıyorlar. Bu yazıda daha çok tıklana almanızı sağlayacak meta açıklama çeşitlerini inceleyeceğiz.

Bu yöntemlerden sadece birini seçmek zorunda değilsiniz. Birden fazla yöntemi de aynı anda meta açıklama etiketlerinizde kullanabilirsiniz.

  1. Netlik Odaklı

Netlik odaklı meta açıklama etiketleri, açık ve net bir şekilde sitenizin içeriği hakkında aydınlatıcı bir şekilde bilgi verir. Arama yapan kişinin ne bulabileceğini açıklamalıdır. İnsanların kafasını karıştırırsanız, tıklama yapmazlar. Hedef kitleyi net bir şekilde tanımlamalıdır. Ayrıca arama yapan kişilere, sitenin ve içeriklerin sağlayacağı faydaları kısa, öz ve açık bir şekilde açıklamalı. Başlık etiketi ve meta açıklama ne kadar farklı olursa, o kadar fazla bilgi sağlayacaktır. Meta açıklama etiketlerinde genel anlamlı anahtar kelimelerden çok daha özel anlamlı anahtar kelimeler kullanılabilir.

  1. USP Odaklı
Meta açıklama etiketi, Nitelik odaklı, UPS odaklı, Soru Odaklı, Amaç Odaklı, Harekete geçirme odaklı, teklif odaklı, güçlü kelime odaklı, özel karakter odaklı, çözüm odaklı,

Bu tür etiketler kendi ürünlerinizi, diğer benzer ürünlerden ayıran özellikleri, kullanıcıya aktarma amacı taşır.

USP odaklı meta etiketler, satışa yönelik siteler için çok uygundur. USP “unique selling proposition” yani “eşsiz satış teklifi” anlamına gelir. Bu tür etiketler kendi ürünlerinizi, diğer benzer ürünlerden ayıran özellikleri, kullanıcıya aktarma amacı taşır. USP; katma değere, kaliteye, hizmete, hıza, gelişmiş özelliklere veya farklılaştırıcı bir şekilde, sitenizi ya da ürünlerinizi ön plana çıkarmak istediğiniz her özelliği temel alabilir.

  1. Soru Odaklı
Meta açıklama etiketi, Nitelik odaklı, UPS odaklı, Soru Odaklı, Amaç Odaklı, Harekete geçirme odaklı, teklif odaklı, güçlü kelime odaklı, özel karakter odaklı, çözüm odaklı,

İnsanlar arama motorlarını kullanırlar, çünkü kafalarında soru işaretleri vardır. Bu yüzden onlara site içerisinde hangi sorulara cevap bulacaklarını göstermek için bu soruları kullanabilirsiniz.

Soru odaklı meta açıklamalar, soru sormaktan çok cevaplama amacı taşırlar. İnsanlar arama motorlarını kullanırlar, çünkü kafalarında soru işaretleri vardır. Bu yüzden onlara site içerisinde hangi sorulara cevap bulacaklarını göstermek için bu soruları kullanabilirsiniz. Kafanızda cevap bulmak istediğiniz bir takım sorular varken, siz de soru olarak arama yapabilirsiniz. Her türlü içerik için bu yöntemi kullanabilirsiniz.

  1. Amaç Odaklı
Meta açıklama etiketi, Nitelik odaklı, UPS odaklı, Soru Odaklı, Amaç Odaklı, Harekete geçirme odaklı, teklif odaklı, güçlü kelime odaklı, özel karakter odaklı, çözüm odaklı,

Bu yöntem, arama yapan kişilere, sitenizi diğer siteler arasında ön plana çıkararak, insanların sitenize girmesini sağlayabilir.

Amaç odaklı meta açıklamalar, web sitenizin belki de çok göz önünde olmayan, daha büyük bir amacı göstermek için, özel bir kurumsal değeri ya da fark yarattığınız bir alan ya da konuyu vurgulamak gibi bazı durumlarda çok pratik bir yöntem olabilir. Bu yöntem, arama yapan kişilere, sitenizi diğer siteler arasında ön plana çıkararak, insanların sitenize girmesini sağlayabilir.

  1. Harekete Geçirme Odaklı
Meta açıklama etiketi, Nitelik odaklı, UPS odaklı, Soru Odaklı, Amaç Odaklı, Harekete geçirme odaklı, teklif odaklı, güçlü kelime odaklı, özel karakter odaklı, çözüm odaklı,

Net bir harekete geçirme ifadesi, arama yapanları sadece tıklama yapmaya değil, sitenize girdiklerinde satın alım yapmaya da teşvik edecektir.

Harekete geçirme odaklı meta açıklamalar, çok alışıldık olmasa da birçok ürün için mantıklı olabilir. Net bir harekete geçirme ifadesi, arama yapanları sadece tıklama yapmaya değil, sitenize girdiklerinde satın alım yapmaya da teşvik edecektir.  Açık ve tekrar eden ifadelerden oluşabilir.

  1. Teklif odaklı
Meta açıklama etiketi, Nitelik odaklı, UPS odaklı, Soru Odaklı, Amaç Odaklı, Harekete geçirme odaklı, teklif odaklı, güçlü kelime odaklı, özel karakter odaklı, çözüm odaklı,

okuyucuyu tıklamaya teşvik etmek için bir soruyu veya merak noktasını belirli tekliflerle birleştirir.

Teklif odaklı meta açıklamalar, okuyucuyu tıklamaya teşvik etmek için bir soruyu veya merak noktasını belirli tekliflerle birleştirir. Bir soruyla birleştirerek fırsat sunmak etkileyici olabilir.

  1. Güçlü Kelimeler Odaklı
Meta açıklama etiketi, Nitelik odaklı, UPS odaklı, Soru Odaklı, Amaç Odaklı, Harekete geçirme odaklı, teklif odaklı, güçlü kelime odaklı, özel karakter odaklı, çözüm odaklı,

İnanılmaz, güçlü, gizli, özgür,  az bilinen gibi güçlü kelimelere odaklanmak, sitenizin meta açıklama etiketleri ile ön plana çıkmasına yardımcı olabilir.

Güçlü kelimeler odaklı meta açıklamalar, dikkat çekici olabilir. İnanılmaz, güçlü, gizli, özgür,  az bilinen gibi güçlü kelimelere odaklanmak, sitenizin meta açıklama etiketleri ile ön plana çıkmasına yardımcı olabilir. Fikir bulmak isterseniz bu konuda sözlüklerden veya çeşitli bloglardan faydalanabilirsiniz. Ancak anahtar kelime açıklamanızı çok fazla güçlü kelime ile doldurup abartı yapmamaya dikkat edin.

  1. Özel Karakter Odaklı
Meta açıklama etiketi, Nitelik odaklı, UPS odaklı, Soru Odaklı, Amaç Odaklı, Harekete geçirme odaklı, teklif odaklı, güçlü kelime odaklı, özel karakter odaklı, çözüm odaklı,

Meta açıklama etiketinize semboller ve emojiler dahil etmek, kelimelerinizin kalabalık yazı topluluğu arasında görsel olarak göze çarpmasına yardımcı olacaktır.

Özel karakter odaklı meta açıklamalar, ilk bakışta çok dikkat çekme konusunda kesinlikle yarar sağlayacaktır. Meta açıklama etiketinize semboller ve emojiler dahil etmek, kelimelerinizin kalabalık yazı topluluğu arasında görsel olarak göze çarpmasına yardımcı olacaktır. Markanıza ve değerlerinize uyumlu işaretler ve semboller kullanabilirsiniz. Bu şekilde anahtar kelimelerin altını çizebilirsiniz. Örneğin; eğlenceli bir şekilde hatırlanmak istiyorsanız, veya hedef kitleniz genç insanlarsa, eğlenceli bir emoji kullanabilirsiniz. Öte yandan, arama yapan bazı kişiler, profesyonel olmadığınızı hatta belki de spam olduğunuzu düşünebilirler. Bu şekilde olumsuz tepki de çekebilirler.

  1. Çözüm Odaklı
Meta açıklama etiketi, Nitelik odaklı, UPS odaklı, Soru Odaklı, Amaç Odaklı, Harekete geçirme odaklı, teklif odaklı, güçlü kelime odaklı, özel karakter odaklı, çözüm odaklı,

meta açıklama etiketlerine son yaklaşımlardan biri, çözüme odaklanmak veya arama yapanlara neler kazanacağını açıklamaktır.

Çözüm odaklı meta açıklamalar, sonuca yöneliktir. meta açıklama etiketlerine son yaklaşımlardan biri, çözüme odaklanmak veya arama yapanlara neler kazanacağını açıklamaktır. Bu tür bir meta açıklama, arama yapan kişinin web sitesinden satın alım yaparak, ya da sadece site içeriğinden bir şeyler okuyarak neler kazanacağını, ne elde edeceğini anlamasına yardımcı olur. Ve bu şekilde meta açıklamalar sitenizin ziyaretçi ve tıklanma sayılarının artmasına katkı sağlayacaktır.

Meta açıklama etiketleri, web sitenize ve sayfalarınıza ne kadar trafik aldığınızı, ziyaretçi sayılarınızı, tıklanma oranlarınızı, hemen çıkma oranlarını doğrudan ya da dolaylı şekilde etkileyebilir. Harika bir meta açıklama etiketi, web siteniz içerisindeki herhangi bir sayfanın (ana sayfanız da dahil olmak üzere), daha yüksek bir sıralamayla daha fazla tıklanma almanızı sağlar.

Yorumlarınız

WhatsApp chat