Google Sıralama Faktörleri

Google Sıralama Faktörleri

URL’deki Anahtar Kelime

Sayfa URL’i içerisindeki (alan adı ismi haricinde) anahtar kelime ve sözcük grupları, bir içerik parçasının belirli bir arama sorgusu ile ilişkisinin kurulmasında kullanılırlar. URL’lerin daha uzun hale gelmesi veya anahtar kelimelerin URL’ler içerisinde birden fazla kullanılması, spam olarak algılanabiliyor.

Title Etiketinde Geçen Anahtar Kelime

Title etiketleri sitenizde bulunan sayfaların veya içeriklerin başlıklarıdır ve genelde hem arama motoru sonuç sayfasında hem de sosyal paylaşımlar için snipplet’larda görüntülenirler. Karakterlere de bağlı olarak (Moz Tool) 60-70 karakterden daha uzun olmamalıdırlar. URL’ler düşünülecek olursa, baş kısma daha yakın olan anahtar kelimelerin ağırlıklarının daha yüksek olduğu da teorik olarak söylenebilir.

Google,Google Sıralama,Google Sıralama Faktörleri,Google Sıralama Faktörleri nelerdir

Google Sıralama Faktörleri nelerdir

Meta etiketi

Meta etiketindeki anahtar kelime. Bugün meta açıklama etiketinin önemi genellikle SEO çevrelerinde tartışılmaktadır. Bununla birlikte yine de bir alaka düzeyi sinyalidir. Arama sonuç sayfalarından kullanıcı tıklamaları kazanmak için de önemlidir. İçindeki anahtar kelimeyi bir arama motoru ve bir arama motoru sorgusuyla daha alakalı hale getirir.

H1 etiketi

H1 etiketindeki anahtar kelime. H1 etiketi, sayfaların içeriğinin bir açıklaması olarak işlev gören başka bir alaka faktörüdür. Önemiyle ilgili devam eden bir tartışmaya rağmen, anahtar kelimenizi bir sayfadaki benzersiz bir H1 etiketine dahil etmek iyi bir uygulamadır.

Farklı Yazı Formatlarına Sahip Kelimeler   

Kalın, italik, altı çizili veya daha büyük fontlarla yazılmış anahtar kelimeler bir sayfanın hangi konu ile alakalı olduğunu belirlemede daha yüksek ağırlıklandırmaya sahipken, yine aynı özellikteki kelimeler başlıkta görünen kelimelerden daha az ağırlıklandırmaya sahiptir. Bu durum Matt Cutts tarafından şu şekilde ifade edilerek doğrulanmıştır: “içerikler içerisinde daha büyük fontlara sahip veya kalın veya italik olan kelimeler normal içeriklere göre daha yüksek ağırlıklandırmaya sahip olabilirler”.

Yinelenen içerik

Yinelenen içerik. Yukarıda bahsettiğimiz faktörleri uyguladığınızda tüm faktörler sıralamalarınızı olumlu bir şekilde etkileyebilir. Sitenizin çeşitli sayfalarında başka sitelerde yer alan bire bir aynı veya benzer içeriğe(duplicate content) sahip olmak aslında arama sonucu sıralamalarınıza zarar verecektir. İçeriği çoğaltmaktan ve her sayfa için özgün olmayan yazılardan kaçınmalısınız.

Sayfa Otoritesinin Dağılımı

Genellikle, tüm site içinden link alan sayfalar, site içerisinde diğer sayfalara link verenlere göre daha büyük öneme sahiptirler. Benzer bir etki ana sayfadan link verilen sayfalarda da görülür. Çünkü bu sayfalar çoğu web sitesi içerisinde en fazla link alan sayfalardır. Bu faktörü maksimuma çıkarmak için bir site mimarisi oluşturmak genelde PageRank Sculpting olarak da bilinmektedir.

 

Yorumlarınız

WhatsApp chat