E-Ticaret ve Yüksek Dönüşüm Oranı

E-Ticaret ve Yüksek Dönüşüm Oranı

Dönüşüm Oranı Nedir?

Dönüşüm oranı, sitenin amacına yönelik hedefi tamamlayan ziyaretçilerin sayısının, sitenize gelen toplam ziyaretçi sayısına bölünmesi ile hesaplanır. Yüksek bir dönüşüm oranı, sadece e-ticaret siteleri için değil, her site için bir başarı göstergesidir.

E-ticaret pazarındaki zorlu rekabet satıcıları, sitelerinin kullanıcı deneyimini artırmak için yeni fikirler aramaya yönlendirmekte. Böyle bir rekabet ortamında, e-ticaret siteleri için dönüşüm oranı yükseltmek için uygulanabilecek stratejileri inceleyeceğiz.

dönüşüm oranı, dönüşüm oranı nedir, dönüşüm oranı hedef, e ticaret

Dönüşüm oranı, sitenin amacına yönelik hedefi tamamlayan ziyaretçilerin sayısının, sitenize gelen toplam ziyaretçi sayısına bölünmesi ile hesaplanır. Yüksek bir dönüşüm oranı, sadece e-ticaret siteleri için değil, her site için bir başarı göstergesidir.

1. Ürün Açıklamalarını Optimize Edin

İyi bir ürün açıklaması, müşterilerin satın alma isteğini etkileyen en önemli faktördür. Müşteriler, ürün açıklamaları kısmında, çok şey okumak değil, az ve öz bir şekilde, sorularına cevap almak isterler. Ortalama bir internet kullanıcısı, bir sayfaya dikkatini en fazla 15 saniye verir. Bu sürede ürün açıklamaları dikkatini çekmez ise dönüşüm gerçekleşmeyecektir.

Müşteriler, ürünlerin çeşitli özelliklerine dikkat ederler. Bazıları için ürünün rengi, şekli önemli iken, bazıları için ürünün dayanıklılığı ve materyali önemlidir. Ürün sayfasının dönüşüm oranını artırmak için, ürün açıklamasının hem kısa ve öz hem de bilgi verici olması gerekmektedir.

Özgün bir ürün önermesi yaparak işe başlayın. Çok satan bir ürünün sayfası, ürünün özelliklerini değil, bu ürünün kullanıcıya ne gibi yararlar sağlayacağını anlatır. Sitenizi ziyaret eden potansiyel müşteriye, bu ürünün neden özel bir olduğunu açıklayan kısa bir ürün açıklaması yazın.

2. Daha fazla ürün görseli ekleyin

Ürün görseli, ziyaretçilere ürünü tanıtabileceğiniz en önemli araçlardan biridir. İnsan beyni, yazıları okumaktansa, görsel bilgileri işleme konusunda çok daha iyidir. Bu da demektir ki, ürün sayfalarındaki resimler ve renkler, ilk izlenimi oluşturur ve içeriklerden daha önemlidir.

Bir görselin boyutu, müşterinin ürünü hissetmesini sağlamanın tek yoludur. Bu yüzden, ürün görselinin yeterince büyük olduğundan ve kullanıcıların ürünü incelemek için görseli yakınlaştırabildiğinden emin olun. Bir açık artırma sitesi, görsel boyutunu 250 pixelden 350 pixele yükseltti ve bu site satışlarında %63 oranında artışa sebep oldu. Açık artırmaya katılan ziyaretçilerin sayısı %329 arttı. Bu artışın tek sebebi görsel boyutuydu.

Ürünü almak için inceleyen bir müşteri için en önemli şeylerden biri de ürün görselinin açısıdır. Ürün görselinin, ürünü sadece ön cepheden göstermesi çok yaygın yapılan bir hatadır. Müşteriler bir çantanın içini, iç ceplerini, elbisenin arkasını ve ayakkabının dışını görmek isterler. En çok satan sitelerden bazıları, ürünü farklı açılardan gösteren, hatta ürünü hareketli bir şekilde gösteren ürün görseli ve videolar ekliyorlar.

İnternetten alışveriş yapan kullanıcıların en çok endişelendiği konulardan biri de, ürünün kendi üstlerinde, modelde durduğu gibi durmayacağı endişesidir. Ziyaretçiler ürünün kendilerinde nasıl duracağını merak ederler. Birçok başarılı e-ticaret sitesi ürünleri, farklı vücut tipine sahip modeller ile gösterirler. Bu da müşterilerin, ürünü kendi üzerinde hayal etmesini ve daha hızlı ve daha kolay bir şekilde satın alım kararının gerçekleşmesine sebep olur.

Amazon ve ModCloth siteleri, müşterilerinden, satın aldıkları ürünler ile fotoğraf çekip siteye yüklemelerini ister. Böyle bir galeri, müşterilere, ürünlerin günlük hayatta nasıl göründüğünü gösterir ve ürün sayfasını daha güvenilir bir hale getirir. Sonuçta, profesyonel ortamda ve profesyonel cihazlarla çekilen fotoğraflar yanıltıcı olabilir, ama kullanıcıların günlük hayatta çektikleri bu fotoğrafların yanıltıcılık payı daha az olacaktır. Bunlar ürün görsellerinden daha fazla ilgi çekecektir.

3. Müşteriler ile İletişim Kurun.

Genellikle satıcılar ve müşteriler ile iletişim, para ve ürün alışverişinden ibarettir.. Online siteler ve alışveriş yapanlar arasında yüz yüze bir iletişim gerçekleşmediğinden, müşteriler bilmek istedikleri her şeyi sorabilirler, satıcılar da müşterilerin duymak istediği cevabı verebilirler.

Güven oluşturmak için ürün incelemelerini kullanın. Ziyaretçi için söz konusu durum bir satın alma kararı vermek olduğunda, ürün incelemeleri de en az ürün açıklamaları ve fiyatları kadar önemlidir. Çoğu müşteri ürün incelemelerine göz atar, ürün sayfasındaki güvenilir bulduğu geri bildirimleri okuyup karar vermeye çalışır. Böyle bir ürün incelemesi sayfası, müşterinin alışveriş sitesinden çıkmadan, bu incelemeleri yapabilmesine olanak sağlar. İyi bir ürün inceleme sayfası, alışveriş yapanların yorumları değerlendirip sıralamasına ve derecelendirmesine, resim ve yıldız eklemesine izin vermelidir. Daha fazla güvenilirlik izlenimi yaratmak için bazı değerlendirmeleri seçebilir bunları referans olarak ön plana çıkarabilirsiniz.

Olumsuz eleştiriler konusunda da dikkatli olun. Duruma profesyonel ve konuyla ilgili bir şekilde yaklaşmalısınız. Bazı kullanıcılar için olumsuz eleştirilerin iyi bir şekilde idare edilmesi, çok sayıda olumlu yorumdan daha ikna edici olabilir.

Kelime seçimi ve aksiyon butonlarının renkleri gibi küçük, belki aklınıza bile gelmeyecek detaylar da sayfaların başarısını etkiler. A/B testleri bu durumu daha az riskli hale getirmenize yardımcı olsa da, müşterilere, doğrudan bu konular hakkındaki öneri ve izlenimlerini de sorabilirsiniz. Örneğin, Amazon, müşterilerine ürün görselinin boyutunu nasıl görmek istediklerini oylamaya sunan bir geri bildirim seçeneği sundu .

Bu yazıda küçük ama birçok kullanıcıyı etkileyebilecek önemli ipuçları yer alıyor. Bunlardan bazılarını ya da hepsini uygulayarak, hem kullanıcı ve müşteri deneyimini, hem de ziyaretçilerin sitenizden alışveriş yapmasını sağlayabilir; dönüşüm oranınızı artırabilirsiniz.

Yorumlarınız

WhatsApp chat