SEO Trafik ve Sıralama Arttıran Başlık Etiketi Yöntemleri

Etkili SEO çalışmaları dediğimizde artık birçok kişi site içi SEO konusundan tutun da site dışı SEO konusuna kadar birbirileriyle zincirleme bağlantısı olan işlemler dizininden bahsettiğimizi anlayacaklardır. Bu kadar kapsamlı işlemlerden sonra önemli işlemlerden olan Başlık Etiketi (Title Tag) için yapılan düzenlemelerle sitenizin trafiğini arttırabilir ve dolayısıyla arama motoru sonuçlarındaki sıralamanızı da yükseltebilirsiniz. SEO değerlerinde başlık etiketinin eskisi kadar etkili olmadığı ve üzerinde çok da durulmasının anlamı olmadığını söyleyen bir kesim de bulunmaktadır. Böyle düşünenlerin yanıldığını rahatlıkla söyleyebiliriz. Linklere tıklanma oranlarını göz önüne aldığınızda sizce başlık etiketinin önemini yitirmiş olabileceği mümkün olabilir mi? Tabi ki düşünülemez. Sonuçta tıklanma oranları arttığında sitenin trafiği artacak ve sıralamanız da değişecektir. Bu bağlantılar ortadayken, sizlerle başlık eklentisini SEO optimizasyonu açısından etkili oluşturabileceğiniz birkaç yöntemi paylaşalım.

İnternet kullanıcıların ilk dikkat ettiği unsurlar arasında yazıların ya da içeriklerin başlıkları gelmektedir. Oluşturulan linklerin başlıkları ne kadar etkili oluşturulursa ziyaretçilerin sitenize girme ve kalma süreleri de artacaktır. Bahsedeceğimiz yöntemlerin hepsi sizin siteniz için geçerli olmayabilir. Uygun olabilecek yöntemleri kullanmanızda ve kendi faaliyet alanınızla ilgili daha etkili SEO Teknikleri bulmanızda da fayda olacaktır. Başlıkta sayıların kullanılması internet kullanıcıların ilk etapta ilgilerini çeken unsurlardandır. Biz insanlar, çok fazla bilgi içeren yazıların arasında sonuca kesin ulaştıracak, dikkatini çekip net bir veri ile güven verecek başlık ve içerik aramaktayız. Böyle olunca da “kişisel gelişim için 100 ipucu”, “3 günlük diyet listesi” tarzında daha net, spesifik başlıklı linklere yönelme eğiliminde olmaktayız. Bu tarz başlık etiketi kullanarak sitenizin trafiğini arttırmanız mümkün olacaktır.

 Başlık Etiketlerinizi Optimize Ederek SEO Uyumunuzu Sağlayın

 

 başlık etiketi, başlık etiketi ipuçları, başlık etiketi taktikleri, etkili title oluşturma, seo title nasıl yazılır, seo title optimizasyonu

Başlık Etiketi (Title Tag) için yapılan düzenlemelerle sitenizin trafiğini arttırabilir ve dolayısıyla SEO açısından arama motoru sonuçlarındaki sıralamanızı da yükseltebilirsiniz.

 

SEO puanınızı arttırmak adına başlık etiketlerinde sayıları kullanmanız gibi tarihlerden de yararlanabilirsiniz. “2018 filmleri” tarzında oluşturacağınız bir başlık etiketi de dikkat çekici ve belirleyici olacaktır. Tarihsel bir sıralama söz konusu olduğu için ziyaretçilerin güncel anlamda bilgi aramalarında da tercih sebebi olacaktır. Gelelim başlık etiketlerinin uzunluğuna. “düz taban kemer tokalı rugan ayakkabı ve fiyatları” gibi uzun ve neredeyse tüm anahtar kelimelerin tek bir başlık altında toplandığı etiket etkili olamayacağı gibi sitenizin sıralamasını ve trafiğini de olumsuz etkileyebilir. Bu kadar uzun başlık etiketlerinin seçiminde karşılaşılan sonucun altında aslında internet kullanıcıların bu tarz uzun yazıları okumaktan sıkıldığı için tıklamadıkları ve arama motorlarının da asıl konunun, odak noktasının ne olduğunu bulamaması yatmaktadır. Başlık etiketlerini anlamlı olacak şekilde ne kadar kısa ve net tutarsanız başarınız da o derecede artacaktır. Başlık etiketinde 50 ila 60 karakter kullanmanız ideal olacaktır.

Başlık etiketini etkili kullanabileceğiniz diğer yöntemlerden birsi de eş anlamlı kelimeleri kullanarak birçok farklı kelime ile aratıldığında da çıkmanızı sağlamaktır. Örnek olarak “ucuz otobüs bileti” ile sıralamanızı yükseltmeyi istiyorsunuz, o zaman “ucuz ve indirimli otobüs biletleri, en uygun otobüs rezervasyonu” tarzında başlık etiketleri seçmeniz SEO puanınızı olumlu etkileyecektir. Başlık etiketinde kullanacağınız odak kelimelerinize benzer, eş anlamlı kelimeler bulmak istediğinizde, SEMrush, Google Search Console ve Keyword Explorer gibi anahtar kelime araçlarını kullanarak farklı başlık etiketleri de üretebilirsiniz.

Bahsedeceğimiz son yöntemler, hızlı ve net işlemler yapmamızı sağlayan harekete geçirici mesajlar (Call-to-action) olarak adlandırılan yöntemle birlikte soru cümlesi şeklinde oluşturulan başlık etiketi yöntemi olmaktadır. Harekete geçirici mesajlar sitenizin trafiğini gerçek anlamda arttırmaktadır. “İndir”, “İzle”, “Dinle”, “Ara”, “Bul”, “Satın al” gibi kelimeler başlık etiketinde kullanıldığı zaman internet kullanıcılarını harekete geçirici mesaj verilmekte ve söz konusu linke tıklanmaktadır. Son yöntemimizde başlık etiketinde soru cümlelerinin kullanılmasıdır. Başlık etiketinde “SEO Uzmanı kimdir?” tarzında bir soru cümlesi kullandığınızda bir merak uyandıracağınız aşikârdır.

Yorumlarınız

WhatsApp chat